close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בתי חב"ד – טיול כשר בחו"ל

מערכת שורשל תשרי, תשעח20/10/2017

מה ניתן למצוא בבתי חב"ד ומה בהם מושך טיילים ישראלים רבים כל כך לבוא לבקר ולהתארח?

תגיות:
צילום: shutterstock
באינספור מדינות ברחבי העולם, יכולים טיילים ותרמילאים ישראלים להתארח במרכזים שונים של תנועת חב"ד, המכונים בפשטות – "בית חב"ד". ניתן למצוא בתי חב"ד רבים בכל יבשת בעולם, החל מערים מרכזיות במדינות הפופולאריות בקרב תיירים ישראלים (דוגמת בנגקוק שבתאילנד) ועד לעיירות קטנות ונידחות יותר בדרום אמריקה, אליהן מגיעים מעט ישראלים יחסית מדי שנה. מה ניתן למצוא בבתי חב"ד ומה בהם מושך טיילים ישראלים רבים כל כך לבוא לבקר ולהתארח?

ארוחות שישי וחג ואירוח פשוט עם הרגשה של בית
אחד מסוגי הפעילות הנפוצים והמוכרים יותר בבתי חב"ד בחו"ל הוא ארוחות חגיגיות במועדים מיוחדים וקדושים ליהדות. ארוחות שישי הכוללות קידוש וקבלת שבת הן הדוגמה הבולטת והשוטפת, וארוחות חג הן דוגמה נוספת המדברת אל ליבם של מטיילים ישראלים רבים. מנקודת מבטם של הטיילים המשיכה ברורה – כאשר מטיילים במשך שבועות וחודשים בחו"ל, מרגישים געגוע לישראל ותרבות בארץ ומדי פעם מרגישים מעט בדידות עקב הריחוק מהבית, מקום אשר מציע מפגש עם ישראלים רבים אחרים ותוכן יהודי המוכר לרבים מאתנו מהבית, מהווה אטרקציה מהנה ונעימה.
כך, תרמילאים ישראלים אשר נמצאים חודשים ארוכים במקומות רחוקים ונידחים במזרח הרחוק, אוסטרליה, דרום אמריקה ואינספור מקומות נוספים בעולם, יכולים לחוות ערב ישראלי – יהודי כהלכתו, ארוחת שבת או חג מסורתית, אוכל שמזכיר את הבית והרבה ישראלים ויהודים לדבר איתם במהלך הטיול בחו"ל.

אוכל כשר וסיוע חם לישראלים ויהודים
מלבד לארוחות חג ושבת חגיגיות, ישראלים רבים נהנים לבקר ולהתארח בבתי חב"ד ברחבי העולם גם מסיבות נוספות. אוכל כשר, למשל, עליו מקפידים ישראלים רבים בחייהם בארץ, אינו תמיד זמין כאשר מטיילים בחו"ל. הפסקה לארוחה כשרה כהלכתה בבית חב"ד מחממת לישראלים רבים את הלב ומאפשרת להם לקחת סוג של אתנחתא מהסביבה והתרבות המקומית במקום בו הם מטיילים, ולהרגיש כאילו חזרו לערב אחד או לכמה ימים לארץ.

בנוסף, בתי חב"ד ידועים גם בנכונותם לסייע לישראלים ויהודים הזקוקים לעזרה. לדוגמה, טיילים ישראלים אשר נכנסים באמצע הטיול למצוקה נפשית מסיבה מסוימת יכולים למצוא אוזן קשבת ותמיכה בבית חב"ד המקומי. טיילים אשר נפצעו במהלך טיולם וזקוקים לסיוע עשויים למצוא תמיכה בבית חב"ד, גם אם מדובר בעיקר בתמיכה אישית ונפשית בעת שהם מחכים להפעלתו של ביטוח תרמילאים אשר יממן את טיפולם. הפעלת ביטחו תרמילאים לטיילים אשר נפצעו היא גם דוגמה טובה לאופן בו אנשי בית חב"ד המקומי יכולים לסייע לטייל/ת הפצועים, בין השאר בהתנהלות מול הרשויות המקומיות עימן יש להם יותר קשר ואינטראקציה מאשר לתרמילאים, אשר רק מבקרים באותו מקום.

לסיכום, בתי חב"ד מהווים מוקד משיכה לתרמילאים ישראלים במגוון מדינות שונות בחו"ל, ומסיבות מובנות – מדובר בסוג של אי ישראלי או יהודי באמצע מדינה זרה, אי אליו מוזמנים כל הישראלים והיהודים באשר הם, ליהנות מארוחת שישי חמה, מאוזן קשבת ומחברתם של ישראלים רבים אחרים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה